Start leesclubs moderne literatuur én poëzie in Valkenburg

24 maart 2022, van 14:30 tot 17:00 | Bibliotheek Valkenburg

Samen over boeken praten is leuk én verrijkend. Leden van een leesclub ontmoeten elkaar om boeken met andere ogen te bekijken en nieuwe dingen te ontdekken. Voor wie wil weten of een leesclub iets voor hem of haar is, kom dan naar een informatiebijeenkomst van Senia. Uiteraard met in achtneming van de geldende regels.

In Valkenburg in de Bibliotheek zijn op donderdagmiddag 24 maart twee informatiebijeenkomsten voor mensen die het leuk vinden op (moderne) literatuur te (geen) lezen en daardoor met andere belangstellenden in contact willen komen.

Een nieuw initiatief van Senia is de leesclub poëzie; ook op 24 maart kunt u horen of dat misschien iets voor u is.

Senia organiseert in heel Nederland leesclubs literatuur (ook Engels, Frans en Duits) en poëzie, maar ook biografieën, filosofie en (kunst)geschiedenis. De meeste leesclubs lezen en bespreken zes of zeven boeken per jaar. Elke leesclub bepaalt zelf waar en wanneer de groep bij elkaar komt: overdag of ’s avonds, wisselend bij iemand thuis of op een vaste plek.
Leesclubs kiezen jaarlijks een lijst met boeken om te lezen en te bespreken aan de hand van keuzelijsten die door deskundigen van Senia worden samengesteld. Van de gekozen boeken krijgen leden een leeswijzer. Deze helpen bij het voorbereiden van de bijeenkomsten en inspireren met discussievragen.
Meer informatie over de werkwijze is te vinden op www.senia.nl.

Praktische informatie

Belangstellenden zijn welkom op 24 maart om 14:30 uur (literatuur) en/of om 16:00 uur (poëzie) in de Bibliotheek, Berkelplein 99 in Valkenburg.

Aanmelden is noodzakelijk in verband met eventueel nog geldende corona maatregelen. Dit kan via yvonne.pasmans@senia.nl.