Muziek in de bibliotheek met Keve en Zimra

12 december 2019, van 19:00 tot 20:00 | Bibliotheek Berg en Terblijt

In het kader van "Muziek in de Bibliotheek" treden muzikanten Zimra en Keve op in de bibliotheek van Berg en Terblijt.

Keve

Keve is 13. Hij zit in de 2de gymnasium klas van het Sophianum. Nu begon hij met de 6de jaar op de trompet en 5de jaar op de cello spelen.
Hij won al twee keer het concours in de streek (trompet).
Eervolle vermelding op de "De muziekwedstrijd" , die een versie van de Prinses Christina concours is voor jongeren.
Hij had in 2017 de Stump-prijs in de Kumulus gewonnen als beste examen kandidaat.
Hij is dol op muziek. Hij speelt op de trompet in verschillende harmonieën: Harmonie Walram (Valkenburg), Harmonie St. Gertrudis (Wijlre),
Bigband van de Kumulus,
Limburgse Fanfare Orkest (Play-in en nu op de bevrijdingsconcerten)

Op cello: hij is de begeleider in de harpgroep, waar Zimra ook lid is.

Zimra

Zimra: ze is 11. Ze zit op de basisschool. BS Op de 10 Bunder in Wijlre.
Harp:5de jaar begon, dwarsfluit 4de jaar.
Ze is lid in de Harmonie Walram Leerlingenorkest van Valkenburg. (Dwarsfluit).
2019: beste examen kandidaat (met 10 punten) op de Kumulus in Maastricht. (Stump-prijs)
2018: Harpeggio 2de prijs
2019: Limoges Harpconcours twee keer eerste prijs in twee verschillende categorieën.
2016 eervolle vermelding op de "de muziekwedstrijd".
2019 allerjongste jong talent in Lommel (op een harpdag) de foto met de twee harpen)
In dit jaar gaat ze naar twee grote internationale wedstrijden.