Leesclub Bibliotheek Margraten bespreekt 'De belofte'

12 april 2024, van 14:30 tot 16:30 | Bibliotheek Margraten

Hou je van lezen? Laat je je graag verrassen door boeken die je zelf niet zo gauw zou openslaan? Wil je je wat meer verdiepen in een boek, in de taal, het verhaal, de thema’s? En wil je hierover graag praten met andere leesliefhebbers? Doe dan mee met de Leesclub Bibliotheek Margraten.

Wil je meer informatie over de leesclub? Mail dan naar Maria Kleijnen via mariakleijnen@gmail.com of bel 06-48453310.

De belofte - Damon Galgut

Kort voor haar overlijden dwingt Amor Swarts moeder haar man een belofte af. Het jonge meisje is daarvan een stille getuige: hun zwarte hulp, Salomé, zal haar eigen huis krijgen, als dank voor jarenlange trouwe dienst. Amors vader heeft echter zijn eigen prioriteiten en de belofte wordt niet ingelost. Na zijn dood ontstaan nieuwe kansen, maar Amors broer en zus gaan hun eigen weg en blijven zich verzetten: Anton is lafhartig en maakt geen keuzes, Astrid is gefocust op haar eigen gewin. Amor blijft achter met een sluimerend schuldgevoel. Kan zij nog iets uitrichten of is het daarvoor te laat?

'De belofte' in onze collectie