Expositie schilderijen en mandala’s van Marloes de Boer

1 april 2023 t/m 30 juni 2023 | Bibliotheek Valkenburg

Marloes de Boer schildert ruim 10 jaar. Ze heeft cursussen gevolgd bij de Vrije Akademie Kerkrade, Kumulus Maastricht, Arcus college Heerlen.

Marloes heeft een geheel eigen stijl, die gekenmerkt wordt door veel kleur. Haar passie ligt bij het zelf mengen van kleuren. Door een cursus te volgen bij Ans Westdorp te Simpelveld is Marloes haar technieken verder gaan uitdiepen en ontwikkelen.

De Mandala is een plan, kaart of geometrisch patroon dat metafysisch of symbolisch de kosmos uitbeeldt in de Tibetaanse kunst en het Tibetaans boeddhisme. Het concept heeft een Vedische oorsprong, maar wordt ook veel in het Tibetaans boeddhisme gebruikt