Expositie gouden handgemaakte juwelen van Iris Desiree Claessens

25 januari 2023 t/m 29 april 2023 | Bibliotheek Margraten

Iris Claessens studeerde in 2017 af aan de Maastricht Academy Fine Arts & Design. In 2019 begon ze haar sieraden label IRIS DESIREE CLAESSENS.

Ze groeide op in Sibbe, een klein dorp niet ver van Maastricht in een voormalige boerderij met een grote tuin. Als jong meisje was ze altijd buiten te vinden, met mooie vondsten uit de tuin kwam ze aan het einde van de dag weer thuis. Steentjes, vlindervleugels, schelpen, slakkenhuisjes en bloemetjes werden verzameld.

Tegenwoordig vindt Iris nog steeds haar inspiratie in dezelfde tuin waar ze opgegroeid is en vertaalt dit in poëtische verhalen en gouden juwelen. De vluchtigheid van het leven laat ze zien in haar werk. Momenten veranderen in herinneringen. Iris vangt deze vluchtigheid van het leven en legt het vast in gouden sieraden. Klanten kunnen haar atelier bezoeken om samen een ontwerp te bedenken. Met het maken van een sieraad kan een moment worden vertaald naar iets tastbaars en blijvends.

Meer informatie

Heb je interesse in of vragen over een van haar sieraden neem dan gerust contact op met Iris.

Website: www.irisdesireeclaessens.com
Mail: info@irisdesireeclaessens.com