Boekpresentatie en lezing ‘Het paradijs op aarde’

Donderdag 22 oktober 2020, van 19:30 tot 21:30 | Bibliotheek Valkenburg

Kosten: € 4 en € 2 voor bibliotheekpashouders

Inloop vanaf 19.00 uur. Boekpresentatie en lezing door historicus en auteur Jos Schols over de 125-jarige geschiedenis van het Ignatiuscollege/Huize Boslust in Valkenburg aan de Geul, buurt Broekhem-Noord.

‘Het paradijs op aarde’ is de hoofdtitel van Schols’ luxe standaardwerk, waarin voor het eerst de complete geschiedenis van het Ignatiuscollege/Huize Boslust en zijn bewoners wordt beschreven. Dit historisch document wordt geïllustreerd met onder meer veel nooit eerder gepubliceerde afbeeldingen. Het indrukwekkende gebouw heeft altijd belangrijke functies gehad. Hoewel het tegenwoordig niet meer bewoond wordt, heeft het zijn grote cultuurhistorische waarde voor gemeente en regio behouden.

Gevarieerd programma

Het gevarieerde programma op 22 oktober begint met persoonlijke toespraken door Martin Eurlings, Connie Wezeman en Thomas Brune. Daarna volgt de officiële boekpresentatie. Na de pauze belicht Jos Schols de Duitse jezuïeten, die woonden en werkten in het in 1894-1895 door hen gebouwde Ignatiuscollege. Daar waren veel beroemdheden bij onder anderen mierenpater Erich Wasmann en Michael Esch, de directeur van de sterrenwacht. Deze interessante ‘historische’ avond wordt namens de bieb geleid door Yvonne Laeven.

Meteen na de lezing kunt u in de bieb het door u bestelde boek afhalen of kopen. Dit is vanaf 23 oktober uitsluitend mogelijk bij Jos Schols aan huis of via de post. Afhaalprijs € 29,95 p.st. Meer info op www.josschols.nl, menu Overig/ Tekstschrijver of bel (043) 364 30 10.

Wegens Coronaregelgeving is aanmelden verplicht, maximaal 25 personen. Aanmelden via info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. Jos Schols/Valkenburg of telefonisch: 043-6012063.