Arthur Japin komt naar Bibliotheek Valkenburg

23 november 2018, van 19:00 tot 21:00 | Bibliotheek Valkenburg

Kosten: € 4,- voor leden en € 5,- voor niet-leden

Arthur Japin (Haarlem, 1956) is een van de meest gelezen auteurs van ons land. Op 23-11-2018 verzorgt Japin om 19.00 uur een boeiende lezing in de Heuvellandbibliotheek Valkenburg.

Japin kende een moeilijke jeugd waarin zijn vader zelfmoord pleegde en hijzelf werd gepest.
Na zijn gymnasiumopleiding ontvluchtte hij zijn moeilijke leven in Nederland door te gaan studeren aan de School of Dramatic Arts in London. In 1982 studeerde Arthur Valentijn Japin af aan de Kleinkunstacademie. Wellicht minder bekend is dat Arthur Japin daarna bijrollen speelde in series als Goede Tijden, Slechte Tijden, Onderweg naar Morgen en Flodder.

Zijn echte bestemming vond Japin echter in het schrijven. Gelukkig maar, want zo ontstonden juweeltjes als Een schitterend gebrek (Libris Literatuur Prijs 2004), De Overgave (NS Publieksprijs 2008), Vaslav en Kolja.

Behalve aandacht voor deze en andere werken zal Japin, verrassend als altijd, ook voordragen uit zijn lied/gedichtenbundel Nachtkaravaan.

Aanmelden voor de lezing van Japin kan via info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. Valkenburg/Japin.

Foto: Corbino

Zoek naar Arthur Japin in onze catalogus