Lezing Roman Helinski

21 juli 2022, van 19:00 tot 21:00 | Bibliotheek Valkenburg

Kosten: €4 of €2 voor bibliotheekleden

De in 1983 in het Zuid-Limburgse Nuth geboren auteur Roman Helinski geeft een lezing in Bibliotheek Valkenburg.

Helinski debuteerde in 2014 met de autobiografische roman Bloemkool uit Tsjernobyl, het deels autobiografische relaas van een naar zijn kleurrijke vader opkijkende zoon.

In 2017 volgde de allegorie De Wafelfabriek, die werd genomineerd voor de Bookspot Literatuurprijs en in het Tsjechisch werd vertaald. Die roman handelt over het wel en wee van een groep fabrieksmedewerkers die aan de hand van hun charismatische collega Arka Narovski tot de ontdekking komt dat het leven niet de moeite waard is.

Helinski’s laatste boek, Brandsmoor, verscheen in 2021. Het is een novelle over lente, liefde en ontluistering in het Limburgse landschap. Op de hoeve van Tristan en zijn vader, in de Limburgse heuvels, staat de boomgaard in bloei. Nieuwe werkkrachten arriveren op het erf, buitenlanders uit de bergen. In het aangrenzende dorpje Hucht zijn de inwoners niet blij met de bezoekers. Terwijl de spanningen oplopen, wordt Tristan verliefd op de jonge Sofia. Wordt zijn liefde beantwoord?
Helinski schrijft verhalen voor o.a. Hard Gras en het Literatuurmuseum.

Aanmelden voor de lezing kan via info@heuvellandbibliotheken.nl onder vermelding van Helinski / Valkenburg.

Boeken van Helinski in onze collectie