Leesclub Bibliotheek Margraten bespreekt 'Berta Isla'

Vrijdag 8 december 2023, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Margraten

Hou je van lezen? Laat je je graag verrassen door boeken die je zelf niet zo gauw zou openslaan? Wil je je wat meer verdiepen in een boek, in de taal, het verhaal, de thema’s? En wil je hierover graag praten met andere leesliefhebbers? Doe dan mee met de Leesclub Bibliotheek Margraten.

Wil je meer informatie over de leesclub? Mail dan naar Maria Kleijnen via mariakleijnen@gmail.com of bel 06-48453310.

Berta Isla - Javier Marías

Tijdens haar middelbare schooltijd in Madrid in de tweede helft van de jaren zestig leert Berta Isla haar toekomstige echtgenoot kennen, Tom Nevinson, zoon van een Britse vader en een Spaanse moeder. Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden gaat Tom tegen zijn wil werken voor de Britse Geheime Dienst. Berta weet niets van het werk dat hij doet. Ze twijfelt op een gegeven moment zelfs of haar man nog wel haar man is. De schrijver lardeert dit hoofdthema met personages en thema’s als trouw, verraad, weten en onwetendheid die we al kenden uit eerdere romans. Hij doet in unieke stijl met lange volzinnen met hun prachtige cadans waarin de verteller observeert, opinieert en psychologiseert.

'Berta Isla' in onze collectie