Lezing Kunst Zoektocht Vreugde

10 november 2022, van 19:00 tot 21:00 | Bibliotheek Valkenburg

Kosten: € 2,00 leden en € 4,00 zonder bibliotheekpas

Met Jill van der Aa en muzikale begeleiding door Keve en Zimra Hegedüs - Bjelik.

Ik ben geboeid door de verhalen van kunstenaars, wat hun raakt en hoe kunst hun helpt bij de gevechten die ze moeten voeren om te worden wie ze zijn. Hoe kunnen ze betekenis en vreugde vinden in hun werk?
Deze avond wil ik praten met een aantal kunstenaars uit Limburg, o.a. Danielle Brouns, Maria Verstappen en Jan van den Bragt. Wat is hun drijfveer? Wat hebben ze moeten overwinnen om het zo ver te brengen? Wat is voor hun de essentie van kunst en hoe kan kunst helpen een betere wereld te maken?

Jill van der Aa (geboren in Nieuw Zeeland) heeft in de 70’er en 80’er jaren een toneelgezelschap (ESTA) in Amsterdam gehad. Na het trainen in lichaams-georiënteerde therapie heeft ze 20 jaar gewerkt voor de European Association for Body Psychotherapy waar ze nu honoraire lid van is. Kunst en cultuur en hoe een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de toekomst van onze planeet zijn thema’s die haar nu bezig houden.

Keve en Zimra Hegedüs - Bjelik, broer en zus, wonende te Wijlre. Zitten op 5e en 3e jaar gymnasium en spelen al sinds zeer jong klassieke muziek. Keve speelt trompet en cello, Zimra speelt dwarsfluit en harp.

Aanmelden via info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. kunst in de bieb Valkenburg.