Expositie Jidske van de Klundert

29 februari 2024 t/m 30 april 2024 | Bibliotheek Berg en Terblijt

In de bibliotheek ziet u een expositie van Jidske van de Klundert die creatieve, kleurrijke, vrolijke tekeningen heeft gemaakt met acryl potloden, waarna deze zijn bewerkt met water die tot schilderijen geleid hebben.

Naast de originele tekeningen die ingelijst zijn, heeft zij er ook kaarten van laten drukken die kleine muurschilderingen vormen. Haar ronde vorm is wat haar werk zo bijzonder maakt. Kunst voor jong en oud, prikkeling van fantasie en verbeeldingskracht.

Jidske is daarnaast ook woordkunstenares/dichteres en heeft vijf dichtbundels op haar naam staan (2011-2022) waarin ze haar passie fotografie, dichten, maken van tekeningen en collages samenbrengt. Vrije gedichten, lange en korte gedichten en elfjes.