Expositie Claudia Schütze in Bibliotheek Margraten

23 februari 2024 t/m 11 mei 2024 | Bibliotheek Margraten

Het Atelier ‘Kleuren Razernij’ van Claudia Schütze stelt zich voor.

Ik ben geboren in Detmold, Duitsland en leef sinds september 2022 in Margraten, waar ik in Oktober 2023 het Atelier Kleuren Razernij heb geopend.

Sinds mijn schooltijd schilder en werk ik graag met mijn handen naast mijn oorspronkelijke beroep als arts. Door de lockdown vanaf 2020 heb ik veel tijd met verf en penselen doorgebracht en mijn eigen leven en het leven van mijn vrienden met vrolijke kleuren verhelderd.

In mijn visie vertegenwoordigen kleuren trilling en frequenties. Ze hebben invloed op onze gevoelens en dus ook op ons lichaam, net zoals muziek, als we het toelaten. Als we ons met vrolijke kleuren omgeven, voelen we ons blij en onze eigen trilling gaat omhoog.

Ik schilder heel graag intuïtief en gebruik krachtige kleuren. Mijn schilderijen ontstaan meestal heel spontaan en vaak weet ik zelf in het begin van mijn werk niet hoe het resultaat er gaat uitzien. Ze ontwikkelen zich eigenlijk uit zichzelf. Abstracte schilderijen met weergave van gevoelde energie of thema’s uit de natuur (vaak motieven met zee, water en zijn bewoners en landschappen) kunnen in deze expositie bekeken worden.

Ben je geïnteresseerd om meer schilderijen te zien, gedeeltelijk met grotere maten tot 120x150cm, ben je elke maandag van 16 tot 19 uur van harte welkom in mijn atelier. Als je graag op een andere dag langs wilt komen neem dan contact met me op: 06 49317499.

Atelier Kleuren Razernij, Eijkerstraat 38a, Margraten.

Atelier Kleuren Razernij