Resultaat 1 - 10 (van 23)

• Word lid van de Bibliotheek tijdens de Boekenweek Bekijk details

3 maart 2024

Geen inschrijfkosten én cadeautje voor nieuwe leden tijdens de Boekenweek bij de Heuvellandbibliotheken

• Wijziging openingstijden bibliotheek Berg en Terblijt Bekijk details

25 februari 2024

M.i.v. 1 maart zullen de openingstijden van Bibliotheek Berg en Terblijt wijzigen. De donderdagavond komt te vervallen.

• Vrijwilliger gezocht voor de bibliotheek in Margraten Bekijk details

20 januari 2024

Voor de woensdagmiddag van 14.00 uur tot 17.00 uur zoeken wij een gastheer/gastvrouw voor de bibliotheek in Margraten.

• Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) nu ook in Eijsden Bekijk details

18 september 2023

Tegenwoordig dien je steeds meer zaken via internet te regelen, zoals het aanvragen van een DigiD, studiefinanciering, WW-uitkering, zorgtoeslag of het verlengen van een rijbewijs. Veel mensen vinden dit lastig. Heb je hier vragen over of hulp nodig? Kom dan naar het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in Eijsden.

• Laaggeletterdheid bestrijden, leesvaardigheid bevorderen en de digitaal vaardigheid versterken Bekijk details

18 september 2023

Op donderdag 14 september heeft Marc Rodenburg namens Stichting Heuvellandbibliotheken het nieuwe Convenant basisvaardigheden getekend. Negentien partijen in de regio Maastricht-Heuvelland werken samen aan het voorkomen en bestrijden van laaggeletterdheid en het versterken van basisvaardigheden.

• Leesclub Bibliotheek Margraten Bekijk details

4 september 2023

Hou je van lezen? Laat je je graag verrassen door boeken die je zelf niet zo gauw zou openslaan? Wil je je wat meer verdiepen in een boek, in de taal, het verhaal, de thema’s? En wil je hierover graag praten met andere leesliefhebbers? In onze leesclub onderzoeken we samen de literatuur in al haar facetten.

• Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) nu ook in Margraten Bekijk details

22 augustus 2023

Tegenwoordig dien je steeds meer zaken via internet te regelen, zoals het aanvragen van een DigiD, studiefinanciering, WW-uitkering, zorgtoeslag of het verlengen van een rijbewijs. Veel mensen vinden dit lastig. Heb je hier vragen over of hulp nodig? Kom dan naar het Informatiepunt Digitale Overheid (IDO) in Margraten.

• Oproep aan onze leden Bekijk details

29 juni 2023

Beste leden van de bibliotheek, In deze moderne tijd streven we voortdurend naar verbetering van onze diensten en gaan we mee met de nieuwste ontwikkelingen. Veel berichtgeving van de bibliotheek verloopt nu via post. Dit zien we graag zo veel mogelijk gewijzigd naar berichten per e-mail. We zijn ervan overtuigd dat deze overgang vele voordelen met zich meebrengt, zowel voor jullie als leden als voor de bibliotheek als geheel.

• Tijdschriften onderdeel van Online Bibliotheek app Bekijk details

13 maart 2023

De TijdschriftenBieb app begon als pilot en bleek een succes. Daarom worden tijdschriften een vast onderdeel van de collectie in de Online Bibliotheek en stopt de TijdschriftenBieb app.

• Vacature vrijwilliger Klik & Tik Bekijk details

8 maart 2023

Steeds meer zaken moeten digitaal geregeld worden. Dit vormt voor veel mensen een uitdaging. De bibliotheek biedt mensen de kans hun digitale vaardigheden te verbeteren. Dit doen we samen met een bevlogen team vrijwilligers. Wil jij mensen helpen bij het leren omgaan met de computer? In Valkenburg, Berg en Terblijt, Margraten en Eijsden zoeken wij enthousiaste, geduldige en gezellige vrijwilligers voor het begeleiden van deelnemers bij de cursussen Klik & Tik.

Paginanavigatie