Workshop geluksstenen maken voor kinderen

1 juli 2022, van 15:00 tot 16:30 | Bibliotheek Valkenburg

Kosten: €2 euro en leden €1

Tijdens deze workshop ga je aan de slag met speksteen. In iedere steen zit een vorm verborgen. Kies een exemplaar uit, laat je fantasie de vrije loop en kijk welke vorm er in jouw steen zit.

Misschien wel een vis, vogel, blad, haaientand of hartje. Speksteen is een zachte steensoort in verschillende kleuren. Doordat het zachter is dan veel andere steensoorten is het makkelijk te bewerken. Door te werken met echte stoere gereedschappen zoals vijlen, raspen, en zagen komt de vorm tevoorschijn. Denk je dat is te moeilijk voor mij? Juan Heurter van het Kinderatelier is aanwezig om je te helpen.

Aan het eind mag je je steen natuurlijk mee naar huis nemen. Misschien brengt hij je wel geluk.

Ben je tussen de 8 en 12 jaar meld je dan snel aan via info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v Valkenburg spekstenen