Workshop communiceren met je baby of peuter en het gebruik van babygebaren

23 november 2017, van 19:30 tot 21:00 | Bibliotheek Vaals

Workshop over communiceren met je baby of peuter en het gebruik van babygebaren. Communiceer nog leuker en makkelijker met je baby of peuter!

Iedere ouder kent het wel; je baby of jonge peuter wilt je iets vertellen, maar kan het niet goed duidelijk maken. En wat je als ouder ook probeert, je kunt niet achterhalen wat je kindje wil. Hij kan het je immers nog niet zeggen met woorden. Wist je dat het mogelijk is deze frustraties bij je kindje verminderen. Hoe? Met behulp van babygebaren. Nog voor de eerste verjaardag kunnen baby’s met eenvoudige gebaren ‘zeggen’ wat ze zien, doen of willen.

Baby’s zijn de eerste maanden sterk afhankelijk van hun lichaamstaal en gebaren. De eerste gebaren die een baby leert gebruiken is vaak: zwaaien, klappen in de handjes, hiep hiep hoera of ‘nee’ schudden.
Tijdens de workshop ‘Gebaren met je baby of peuter, iets voor jullie? ’ leer je op welke wijze je bij je dagelijkse activiteiten nog meer en andere gebaren kunt gebruiken.

“Leert mijn kind dan wel praten?” is een vraag die ouders al snel stellen bij het horen over babygebaren. Jazeker! Babygebaren verbetert het taalbegrip en is een opstap om makkelijker te leren praten. Het neemt een stukje frustratie weg bij het kind. Daarnaast kan je kind zelf meer initiatief nemen in de communicatie.

Tijdens de bijeenkomst worden naast de theorie ook praktische tips en voorbeelden gegeven. De deelnemers kunnen na afloop meteen thuis of op het werk aan de slag met babygebaren. Heb je zin om deel te nemen aan deze leerzame maar ook gezellige workshop over communiceren met baby’s en het leren toepassen van babygebaren geef je dan op.

Voor ouders met kinderen tot 4 jaar en andere geïnteresseerden. Aanmelden via vaals@heuvellandbibliotheken.nl of 043 3080110.