Workshop ‘Help, mijn kind luistert niet!? - Hoe je je kind in 10 stappen beter naar je laat luisteren’

3 november 2020, van 20:00 tot 22:15 | Bibliotheek Eijsden

Je vraagt je zoon of hij de tv uit wilt zetten, want het is bijna bedtijd. Een kwartier later staat de tv nog steeds aan en ligt je zoon nog steeds niet in bed... Je hebt iedere ochtend een discussie met je dochter over het aankleden: de ene keer is ze het niet eens met de kleren die je hebt klaargelegd, de andere keer wil ze zich niet zelf aankleden. Maar als je haar helpt, wordt ze boos…

Je hebt al héél vaak tegen je zoon gezegd dat hij niet aan de knoppen van de wasmachine mag komen, maar hij blijft het doen… Ondanks de afspraken, die jullie gemaakt hebben, blijft je dochter iedere dag zeuren om meer schermtijd; waarom houdt ze zich niet gewoon aan jullie afspraken en gaat ze toch iedere dag weer die strijd aan…?

Dit zijn allemaal voorbeelden van situaties, waarin je graag wil dat je kind iets doet wat je zegt (of juist niet), maar waarin je kind niet naar je luistert. Moedeloos word je ervan… En hoe vaker deze situaties zich voordoen, hoe groter de kans dat jij gaat zeuren, mopperen, dreigen of zelfs schreeuwen.

Je ontvangt tijdens deze workshop niet alleen veel waardevolle informatie, maar ook veel praktische tips, waar je thuis meteen mee aan de slag kunt. Door de 10 stappen uit de Happy Family Aanpak toe te passen, merk je dat je kind beter naar je luistert en eerder doet wat je vraagt. Jij gaat als ouder minder herhalen, dreigen of schreeuwen en er ontstaat meer rust in huis waardoor je (nóg) meer van je kind(eren) kunt genieten.
Deze workshop is speciaal bedoeld voor ouders van kinderen tussen 1-12 jaar.

De workshop wordt gegeven door mw. dr. Joyce Akse. Ze is naast haar werk als opvoedcoach & psycholoog bij ‘Akse Coaching – Opvoedcoaching & Opvoedadvies’ moeder van 3 kinderen. Zelf zegt ze hierover: ‘Als moeder sta ik nog iedere dag met de voeten in de klei en leer nog dagelijks bij.’. Je vindt bij haar dan ook een combinatie van gedegen kennis en een schat aan ervaring.

Deelname is in verband met de coronamaatregelen uitsluitend mogelijk door aanmelding vooraf.
Je kunt je aanmelden t/m ma. 2-11-‘20 via info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. workshop ‘Help, mijn kind luistert niet’ of telefonisch via 043-4093320.

Kijk voor meer informatie over Joyce’ werkwijze en achtergrond op www.aksecoaching.nl.