Voorlezen uit 'Maar eerst ving ik een monster'

26 januari 2022, van 10:30 tot 11:30 | Bibliotheek Eijsden

De nationale voorleesdagen vinden dit jaar plaats van woensdag 26 januari tot en met 5 februari. Het boek “Maar eerst ving ik een monster” van Tjibbe Veldkamp is uitgeroepen tot Prentenboek van het Jaar 2022 en staat centraal tijdens de nationale voorleesdagen. Dit is het ideale boek voor ieder kind dat nooit genoeg voorgelezen kan worden! Kom je ook met je kind komen luisteren naar dit mooie verhaal?

Over het prentenboek 'Maar eerst ving ik een monster'

Tjibbe Veldkamp: 'Ik hoop dat kinderen veel plezier zullen beleven aan het boek. En ook hoop ik dat de voorlezers zullen moeten glimlachen en misschien even stilstaan bij de geheimzinnige kracht van verhalen!’

Dit is een kort verhaal

Waarom is het kort? Omdat het bedtijd is. Het verhaal gaat over jou. Jij ging slapen. En toen was het verhaaltje alweer uit. Ja… maar eerst ving ik een monster. Het ideale prentenboek voor ieder kind dat nooit genoeg krijgt van voorlezen!

Tjibbe Veldkamp
Tjibbe Veldkamp (1962) schrijft prentenboeken, verhalen voor jonge kinderen en jeugdromans. Hij is zeer succesvol met zijn prentenboeken over Agent en Boef en won al drie Zilveren Griffels. Samen met Kees de Boer maakte hij Bert en Bart redden de wereld, het Kinderboekenweekgeschenk van 2011.

Kees de Boer
Kees de Boer (1965) is illustrator en striptekenaar. Hij begon zijn stripcarrière bij Eppo en Wordt vervolgd. Inmiddels verschijnen zijn strips in allerlei verschillende tijdschriften. Sinds 1996 tekent hij ook voor kinderboeken. Met zijn illustraties is hij hofleverancier van de boeken van Tjibbe Veldkamp.

De activiteit is voor kinderen van ongeveer 1,5 tot 4 jaar. Aanmelden via info@heuvellandbibliotheken.nl onder vermelding van 'Nationale Voorleesdagen / Eijsden".

Of de activiteiten doorgaan hangt af van de coronamaatregelen die op dat moment gelden. Als er sprake is van een harde lockdown dan zullen de activiteiten helaas niet door kunnen gaan, dus houd onze website in de gaten.

Ga naar de themapagina Nationale Voorleesdagen