Vaalser schrijfster leest uit Lightningbolt

26 juli 2018, van 19:00 tot 21:00 | Bibliotheek Vaals

Lightningbolt is de spirituele biografie van de levenslange leraar van de schrijfster Velma Solomons (De Witte Pest). In dit boek wordt het levensverhaal van de schrijver en Medicijn Chief Hyemeyohsts Storm (Lightningbolt) verweven met de mondelinge leringen van de discipline van de Zero Chiefs. Deze tienduizenden jaren oude traditie begint reeds ver vòòr de tijd van de Maya en wordt door H. Storm voor het eerst opgeschreven.

De hoofdpersoon ‘Lightningbolt’ is een jongeman van gemengd bloed (een Metis) met Cheyenne-Sioux en Duitse wortels. Opgroeiend als arme " Reservaat Kind" lijkt hij te zijn voorbestemd voor een tragisch einde, totdat hij Estcheemah ontmoet, een machtige Maya Medicijn Chief. Zij onderwijst hem in de traditie van de oude tempelscholen.
Estcheemah leert hem om te gaan met zijn pijn, frustraties en verdriet. Hij leert de Medicijn Wielen begrijpen, neemt zijn Zelf Verantwoordelijkheid, leert Zelf Waardering, vindt het evenwicht tussen het Vrouwelijke en Mannelijke, zijn Zelf en wordt een beroemde schrijver.

Naast een beschrijving van de transformatie van de jonge Lightningbolt, bevat dit boek een zeer uitgebreide weergave van de Leringen van de tempelscholen van de Zero Chiefs. Dit boek geeft je de handvaten om meer Zelf Inzicht te krijgen en aan je eigen Zelf Ontwikkeling te werken. Als luisteraar word je uitgedaagd om over je eigen Zelf en het Leven na te denken. Na de voorlezing is er de mogelijkheid tot het stellen van vragen.

Reserveren via 043-3080110 of vaals@heuvellandbibliotheken.nl.

Bekijk het boek in onze catalogus