Themabijeenkomst 'Een overlijden, en dan ….?'

11 juli 2022, van 14:00 tot 16:00 | Bibliotheek Valkenburg

Een themabijeenkomst voor mantelzorgers en vrijwilligers Steunpunt Mantelzorg Zuid; ook nieuwe mantelzorgers en vrijwilligers die zich willen inschrijven bij het steunpunt zijn van harte welkom.

We krijgen er allemaal ooit mee te maken, het overlijden van een dierbare. En dat roept dan heel wat vragen op die beantwoord moeten worden en dat op een moment dat je midden in je verdriet zit. Ook na een uitvaart komt er nog veel op de nabestaanden af. Veel van die vragen kunnen echter vooraf al besproken worden, zodat je rustig na kunt denken over de te maken keuzes. Je zou bijvoorbeeld voorlopige keuzes al vast kunnen leggen om nabestaanden te ontzorgen. De ervaring leert dat dit heel fijn kan zijn.

Het thema (naderend) overlijden en uitvaartzorg wordt bespreekbaar gemaakt middels een presentatie genaamd “Een overlijden, en dan…?”. Hierin wordt uitleg gegeven over het hele proces, er is aandacht voor wat er mogelijk is vóór, tijdens en na een overlijden. Daarmee wordt helderheid gegeven en kan ieder wanneer de tijd daar is eigen keuzes maken op basis van de juiste en complete informatie. Mantelzorgers kan dit helpen in het gesprek met hun naasten.

De presentatie wordt gegeven door DELA Zuid-Limburg, voor verzekerden, niet-verzekerden of elders-verzekerden.

043-3215046 / info@mantelzorgzuid.nl (s.v.p. voor 8 juli) en bibliotheek 043-6012063 / info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. Valkenburg/overlijden
Info: Yvonne van Rooij, 06-83668182 / y.vanrooij@mantelzorgzuid.nl