Storytelling – gratis kennismakingsworkshop voor basisschoolleerlingen vanaf 6 jaar

29 april 2019, van 15:00 tot 16:00 | Bibliotheek Berg en Terblijt

Bouwen is het nieuwe schrijven, omdat iedereen van een goed verhaal houdt. Storytelling met LEGO laat kinderen ervaring op doen in het bedenken en vertellen van hun eigen verhaal. Het stimuleert spreken en luisteren.

Het maakt dat kinderen gemotiveerd en actief betrokken zijn bij hun eigen verhaal. Storytelling is een kennismaking met de techniek die leerlingen moet toerusten voor een toekomst, die nog niet goed te overzien is, maar naar verwachting steeds sneller zal veranderen en die in een steeds hoger tempo aanpassing van hen verwacht.

Met Storytelling gaan we je kind in een sessie van 1 uur helpen bij het maken en vertellen van het eigen verhaal. De sessie maakt gebruik van een gefaciliteerd creatief proces met LEGO® Serious Play® waarin meerdere (maximaal acht) kinderen letterlijk hun eigen verhaal bouwen en met elkaar delen. Door te bouwen met LEGO zullen zij actief ontdekken, creëren, onderzoeken, communiceren en verhalen vertellen.

Voor meer informatie kijk op www.creativityschool.net.

Aanmelden via 043-6041948 of info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. Berg en Terblijt Storytelling.