Spannende speurtocht in de bibliotheek van Valkenburg

9 december 2017, van 12:00 tot 14:00 | Bibliotheek Valkenburg

Een spannende speurtocht dwars door de bibliotheek om de geheime code te kraken en de gevreesde schatbewaarders te verslaan.

Michael Reefs schrijver van "de Biebbende" bezoekt bibliotheek Valkenburg en signeert zijn boeken.

Michael Reefs

Michael Reefs werd op 25 september 1986 geboren in Heerlen. Hij groeide op in het zuidelijkste puntje van Nederland, Vaals. Tussen 2006 en 2014 werkte hij in een speelgoedwinkel, waar hij genoeg inspiratie heeft opgedaan voor veel van zijn verhalen.

Al vanaf zijn twaalfde schrijft hij fantasy verhalen, wat resulteerde in vijf complete manuscripten en vele verhalen die nooit zijn afgerond. Hij is ooit begonnen met schrijven, omdat hij een favoriet computerspelletje (Terranigma voor de Super Nintendo) niet telkens opnieuw wilde spelen. Hij vond het verhaal erachter prachtig en besloot dit op te schrijven. Daardoor had hij de smaak te pakken en probeerde hij eigen verhalen te bedenken en op te schrijven. Pas toen hij in 2004 aan de Pabo ging studeren, begon het idee voor een kinderboek. Een verhaal dat anders moest zijn, een verhaal dat omvangrijk genoeg was voor 12 delen. Klasgenoten en leraren maakten altijd onderdeel uit van het schrijfproces. Zij lazen hoofdstukken en leverden commentaar.

Meer informatie

Meer informatie over Michael Reefs vind je op zijn website en boeken van Michael Reefs zijn te vinden in onze catalogus.