Schrijfster Husch Josten bezoekt Bibliotheek Vaals

2 juli 2019, van 19:30 tot 21:30 | Bibliotheek Vaals

Kosten: € 5,00

In het kader van de literaire zomer bezoekt schrijfster Husch Josten Bibliotheek Vaals. Het trinationale literatuurfestival “Literaire Zomer | Literarischer Sommer” biedt Duitse, Vlaamse en Nederlandse lezers de gelegenheid literatuur uit eigen land en uit hun buurland te leren kennen en tijdens lezingen in juli en september met auteurs in gesprek te gaan.

“Geloof legt de grondslag voor alles waarop we hopen, het overtuigt ons van de waarheid van wat we niet zien" (Hebreeën 11:1). De ontmoeting met een geliefd familielid, dat jarenlang van de aardbodem was verdwenen, roept bij de protagonist van Husch Josten's nieuwe roman” Land sehen” te lang niet gestelde vragen op. Het gaat om niets minder dan om God en de wereld.
‘Je kunt niet misschien geloven. Je doet het. Of je doet het niet.’

Husch Josten (Keulen 1969) studeerde geschiedenis en rechten in Keulen en Parijs. Vanaf 2005 werkte zij als journaliste een aantal jaren in Londen. Zij publiceerde een verhalenbundel en enkele romans, waaronder Das Glück von Frau Pfeifer (2012) en Der tadellose Herr Taft (2014).

Husch Josten woont en werkt in Keulen.

Literaire Zomer | Literarischer Sommer

Het volledige programma van de 19e Literaire Zomer vindt u op de website www.literarischer-sommer.eu.