Online lezing Consuminderen met kinderen

25 mei 2021, van 20:00 tot 21:00 | Online

Elke ouder wil kinderen het best geven. En elke winkel wil aan (aanstaande en andere) ouders het duurste verkopen. Dat is het misverstand in een notendop: we verwarren ‘het beste’ met ‘het duurste’.

Zo niet Marieke Henselmans, bespaarkoningin, inspirator, journalist en moeder van 3 inmiddels volwassen zonen. Ze debuteerde in ’99 met dit boek. Ze oogstte veel lof bij recensenten en stal het hart van steeds groter wordende groep lezers. Ze schreef meer dan 20 boeken over geldzaken, vrolijk besparen, aflossen en hoe door een crisis te komen.
Het onderwerp ‘Consuminderen met kinderen’ bleef altijd favoriet, omdat je er zo’n groot verschil mee kunt maken. Hoe kleiner de kinderen, hoe groter de mogelijkheden. Het boek is in een feestelijk herziene 5e druk nog steeds verkrijgbaar en een inspiratiebron voor steeds weer nieuwe jonge ouders.

De lezing gaat over de angst van ouders dat kinderen te kort komen, het schuldgevoel (bij teveel werken hebben we te weinig tijd, bij minder werken te weinig geld, het is nooit goed) en er komen tal van praktische tips voorbij. Zoveel dat je eruit kunt kiezen, alleen de tips die je aanspreken. Want besparen lukt alleen als je dingen kiest die bij je passen.

Je meldt je aan via info@heuvellandbibliotheken.nl. Dan ontvang je van ons een link om de lezing live te kunnen volgen. De eerste 40 deelnemers krijgen het boek gratis. Ze kunnen dit afhalen in een van de vestigingen van de Heuvellandbibliotheken op een afgesproken tijd.

Deze lezing wordt georganiseerd samen met CJG043.

Over Marieke Henselmans

Marieke Henselmans publiceert al jaren over geldzaken, en krijgt steeds een positieve pers. In vele recensies (van Margriet, de Telegraaf, en Trouw tot NRC) wordt zij geprezen om haar opgewekte schrijfstijl, verdieping in de onderwerpen, haar humor en het feit dat ze nooit aan het moraliseren slaat. Reacties van lezers zijn enthousiast. ('Het boek geeft je moed om je eigen weg te gaan. Ze Schrijft of schreef voor het Financieel dagblad, AD, Volkskrant, Plus- en Zin Magazine en twittert regelmatig op @Mariekebespaart. Twee seizoenen presenteerde zij samen met Peter van der Vorst het veelbekeken tv-programma Geen cent te makken. (1,4 miljoen kijkers). Er is veel aandacht voor haar boeken over de betaalbare uitvaart, waarbij de consument zoveel mogelijk zelf de regie pakt. In 2020 schreef zij een boek en kalender waarmee je financieel heelhuids door de coronacrisis kunt komen.

Marieke Henselmans wordt veel gevraagd voor het geven van workshops en lezingen bij bibliotheken, bedrijven, banken en allerlei soorten instellingen. Zij inspireert mensen die wat meer uit hun geld willen halen, maar ook schuldhulpverleners, uitvaartondernemers, Kamerleden, beleidsmakers en politici. Zij zorgt met haar informatie, creativiteit, en humor voor een zinvolle en bijzondere lezing.

Boeken van Marieke Henselmans