Muziek op Schoot in Bibliotheek Valkenburg

26 februari 2018, van 10:00 tot 10:45 | Bibliotheek Valkenburg

Zin om een keer met uw kleintje, en samen met andere ouders en hun jonge kinderen, te spelen, luisteren, bewegen en zingen? Kortom, samen te genieten van muziek maken? Kom dan naar de boekstart-activiteiten op26 februari in de bibliotheek van Valkenburg voor kindjes van 0 tot 2 jaar en hun (groot) ouder/verzorger.

Deze worden gegeven door Eveline Arnold (www.maatspel.nl) bekend van de muziek- en beweging-cursussen voor o.a. Envida, Trajekt en CJG.

Samen muziek maken helpt om een sterke band met je kind op te bouwen. Bovendien is muziek een leuk instrument in de ontwikkeling van taal, motoriek en sociaal-emotionele en sensorische vaardigheden.

Een “Muziek op Schoot”-activiteit speelt in op de natuurlijke interesse voor muziek bij jonge kinderen, en gaat uit van het samenspel tussen ouder en kind. Plezier motiveert de kinderen en zo stappen zij in het muzikale ontwikkelingsproces.

Met een liedje erbij worden dagelijkse activiteiten zoals, opruimen, tanden poetsen en naar bed gaan, echt leuk. Er worden oude en nieuwe liedjes gezongen, op eenvoudige instrumentjes gespeeld, en op muziek bewogen. Elk liedje wordt ondersteund door een activiteit of beweging, en sluit aan bij het ontwikkelingsniveau en de leefwereld van de kinderen.

Veel liedjes en spelletjes kunt u thuis gemakkelijk naspelen en zingen.
Er worden van de deelnemers geen muzikale ervaringen of vaardigheden verwacht. Kom gewoon meedoen en geniet!

Deelname is gratis, aanmelden gewenst via valkenburg@heuvellandbibliotheken.nl of 043-6012063