Muziek in de bibliotheek met pianist Levon Leonard

20 december 2019, van 18:00 tot 19:00 | Bibliotheek Vaals

Levon Leonard is pianist, componist, dirigent, singer-songwriter en arrangeur. Afgestudeerd als uitvoerend musicus (piano en compositie) aan het Conservatorium Maastricht treedt hij op als solist, improvisator, begeleider en dirigent. Hij zal u meenemen in de wereld van de pianomuziek.

Levon Leonards repertoire is bijzonder veelzijdig. Door de combinatie van Armeense achtergrond en Nederlandse opleiding is Levon’s muziek een samensmelting van oriëntaalse sfeer en westerse cultuur. Virtuoos improviserend op de piano verbindt hij op verrassende manier populaire muziek, jazz, klassieke muziekstukken en eigen composities tot een grenzeloze voorstelling.

Levon Leonard heeft jaren lang gewerkt als een pianist bij Palazzo Entertainment in Amsterdam, Wenen, Nuernberg en Berlijn en als begeleider bij mannenkoren Walram en Geulklank uit Valkenburg a/d Geul. Op het ogenblik geeft hij pianolessen aan het Conservatorium Maastricht en is vaste dirigent van Dameskoor Belcanto-Resonance uit Valkenburg a/d Geul, popkoor Ambissjes uit Nuth en Zangvereniging Orphée uit Houthem.

Daarnaast is hij componist van klassieke en lichte muziek voor piano, koren en ensembles. Composities van Levon Leonard zijn regelmatig uitgevoerd door verschillende regionale en internationale ensembles en artiesten.

Meer info over Levon Leonard