Lezing Vredeweek: “Daar praat ik niet over”

23 september 2021, van 19:00 tot 21:00 | Bibliotheek Valkenburg

Lezing van de Valkenburgse Anjes Wolfs-Driessen wiens moeder als jong meisje met haar familie vanuit Beek naar Westerbork en vervolgens naar Auschwitz gedeporteerd werd.

Zij kon in de verwarring van de “dodenmarsen ”aan het eind van de oorlog ontsnappen en overleefde. Trouwde en stichtte haar gezin in Valkenburg ad Geul. Over de oorlog en haar tijd in Auschwitz werd nooit gesproken. Peter Jorna van de stichting O Lungo Drom leidt de lezing in en vertelt over de achtergrond van de razzia onder Sinti en Roma. De avond wordt muzikaal opgeluisterd door Roger Moreno, componist van de befaamde requiem voor Auschwitz.

Aanwezigen krijgen volop gelegenheid tot het stellen van vragen. Op deze avond is het besproken boek van Anjes Wolfs Driessen te koop.

Heuvellandbibliotheek Valkenburg heeft in deze periode een tafel staan met daarop een aantal boeken over Sinti en Roma. Tevens eerder uitgegeven boeken van Platform Wereldburgerschap Valkenburg ad Geul: “Vrede”, “Valkenburg 2019 75 jaar Bevrijd” en “Hoe Valkenburg 75 jaar bevrijding beleefde.”

Aanmelden is verplicht via info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. Vredesweek. Er kunnen slechts 30 toeschouwers toegelaten worden.

Een gezamenlijke organisatie van Heuvellandbibliotheek Valkenburg en Platform Wereldburgerschap Valkenburg ad Geul

Website stichting O Lungo Drom