Lezing Passie in de Plenkert door Jos Frusch

22 februari 2018, van 20:00 tot 22:00 | Bibliotheek Valkenburg

Jos Frusch, directeur van Openluchttheater Valkenburg, geeft een lezing in de bibliotheek van Valkenburg. Centraal daarin staat zijn boek Passie in de Plenkert, dat in 2016 bij gelegenheid van het honderdjarig bestaan van het openluchttheater verscheen.

Passie in de Plenkert is een historische verhalenbundel over het honderdjarig Openluchttheater Valkenburg; een vermenging van fictie en feiten. Elk hoofdstuk is gebouwd rondom een persoon of groep van personen die een belangrijke en in sommige gevallen zelfs bepalende rol hebben gespeeld in de geschiedenis van het openluchttheater.

In mei 2018 verschijnt van Jos Frusch onder de titel Herinnering een bundel columns over zijn moeder, die vorig jaar overleed. De opbrengst van het boek komt ten goede aan het Alzheimeronderzoekfonds Limburg. Ook deze bundel komt in de lezing aan de orde.

Jos Frusch (Buchten, 1955) studeerde muziekwetenschap en kunstgeschiedenis aan de universiteit van Utrecht. Hij was werkzaam bij de Limburgse kranten als muziekrecensent en kunstredacteur. Sinds 2007 runt hij zijn eigen cultureel adviesbureau CCJosFrusch.

Bekijk de boeken van Jos Frusch in onze catalogus