Minicursus: Wat je eet ben jezelf in Bibliotheek Margraten

9 november 2018, van 20:00 tot 22:00 | Bibliotheek Margraten

Van 1 t/m 30 november staan de bibliotheken in het teken van Nederland Leest met als thema voeding. Voeding is een veel besproken onderwerp tegenwoordig. Superfoods, plofkippen, e-nummers, het internet staat er vol mee. Maar weet jij nu nog wat goed of slecht is voor jouw lichaam? Sterker nog, de kans bestaat dat jouw lichamelijke klachten verband hebben met jouw voedingspatroon

In mijn praktijk, Fysio Jacobs in Meerssen, maak ik namelijk dagelijks mee dat patiƫnten de verkeerde keuzes in hun leefstijl, met name voeding maken.

Met al een paar aanpassingen in het voedingspatroon nemen klachten sneller af en boeken wij betere resultaten op lange termijn. Maagzuurbranden is bijvoorbeeld een veel voorkomend "onschuldige" klacht die we juist wel serieus moeten nemen. Bij maagzuur branden denken we voornamelijk aan te veel maagzuur en moeten we maagzuur remmers pakken. Er is zelfs een grote kans dat we juist te weinig maagzuur aanmaken, als je dan juist een maagzuur remmer pakt wordt het probleem alleen maar groter.

De juiste keuze in je voeding is vaak het beste medicijn! In mijn minicursus geef ik je meer informatie en reik ik je handige tips aan over het verband tussen voeding en lichamelijke klachten. Je zult zien dat bij de juiste keuzes lichamelijke klachten kunnen afnemen. Doe mee en schrijf je in!

Lou Jacobs, fysiotherapeut, osteopaat i.o.

Deelname is gratis, maar wel even aanmelden i.v.m. het aantal zitplaatsen. Aanmelden via info@heuvellandbibliotheken.nl onder vermelding van Margraten en voeding of via telefoon: 043 4589151.

Meer informatie over Nederland Leest