Lezing over HET PUBERBREIN | Humoristisch en inspirerend

19 september 2019, van 19:30 tot 21:00 | Bibliotheek Vaals

Waarom maken ze hun huiswerk niet? Wat moet ik doen om ze het bed uit te krijgen? Waarom wordt na drie weken besloten weer een andere studie te doen?

Of ze nu 12 of 20 zijn, pubers voelen voor volwassenen vaak als een vreemde levensvorm. Ze lijken niet vatbaar voor de meest logische argumenten, ze maken onnavolgbare keuzes en roepen vaak wrevel en onbegrip op: waarom denken ze nergens aan, waarom zijn ze zo wispelturig, waarom zijn ze aan hun telefoon vastgeplakt, waarom hebben ze áltijd een weerwoord en waarom hebben ze nooit op tijd iets af?

Recentelijk is er van alles over het puberbrein bekend geraakt. Deze lezing zet het voor je op een rij en geeft op humoristische wijze antwoord op alle voorgaande vragen. Hoe kun jij aansluiten op hun belevingswereld? Aletta Smits, auteur van het boek Het Puberbrein – De missende handleiding biedt je zinvolle handreikingen.

Over Aletta Smits

Dr. Aletta Smits studeerde onder andere psychologie en ict. Ze wilde eigenlijk cabaretier worden, maar ze kan niet zingen. Dat is maar goed ook want presentaties geven is mooi werk en ze prijst zich gelukkig elke keer als ze voor een zaal mag staan om over dat wonderlijke puber ras te vertellen.

De lezing is gratis wel even aanmelden telefoon 043 4589151 of mail info@heuvellandbibliotheken.nl.

Boeken over pubers