Lezing Oorlogsherinneringen Familie Lou Wijngaard

1 september 2022, van 19:00 tot 21:00 | Bibliotheek Vaals

Lou Wijngaard en Armand Houben geven een lezing over het boek ‘Lou: om een lang verhaal kort te maken’ van auteur Armand Houben.

‘Lou’ is een biografie over de familie van Lou Wijngaard, die nu 86 jaar is. “De ochtend van 20 mei 1942 veranderde mijn leven”, herinnert Wijngaard zich als de dag van vandaag. Als zesjarig jochie zag ik hoe mijn vader door drie Duitsers ons huis uitgebonjourd werd en met hen in een Mercedes cabrio de straat uitreed. Mijn moeder, oma en ik stonden er plotsklaps alleen voor en moesten ons zien te redden in het oorlogstumult. Dat ik de Tweede Wereldoorlog overleefd heb, mag een mirakel genoemd worden.”

“Onvermijdelijk waren mijn wanhoopsdaden die midden jaren tachtig de kop opstaken. Het besef drong tot me door dat de oorlog in mij nog voortwoedde. De weg naar een evenwichtig leven was hard, lang en de moeite waard.”

Deze avond is geschikt voor zowel middelbare scholieren alsook volwassenen. Het boek is te koop via www.boekengalerijwasdom.nl.

Aanmelden via info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. ‘Lou’ of telefonisch 043-3080110.