Lezing Kinderen van zwarte bevrijders : een verzwegen geschiedenis komt tot leven

6 september 2018, van 20:00 tot 22:00 | Bibliotheek Berg en Terblijt

Mieke Kirkels geeft een lezing over haar boek ‘Kinderen van zwarte bevrijders’.

Al vroeg in 1945 worden in Limburg de eerste bevrijdingskinderen geboren. Van naar schatting zeventig van hen is een zwarte Amerikaanse soldaat de biologische vader. Vragen over die vaders blijven lang onbeantwoord. Een boek over een zwarte grafdelver die in 1944 in Margraten werkte bij de aanleg van de Amerikaanse begraafplaats, brengt twaalf van hen ertoe met hun verhaal naar buiten te komen. Mieke Kirkels heeft hun levensverhalen opgetekend. Verhalen die een indringend beeld geven van dit stukje verborgen geschiedenis. Niemand anders dan Mieke Kirkels kan die verhalen beter verwoorden, de verhalen die de kinderen haar hebben toevertrouwd.

We verwachten een grote belangstelling voor deze lezing. Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij u zich aan te melden. Dit kan telefonisch (0436041948) of via bergenterblijt@heuvellandbibliotheken.nl. Of loopt u even de bibliotheek binnen.

Bekijk het boek in onze catalogus