Lezing Ignatiuscollege Boslust

20 oktober 2022, van 19:00 tot 21:00 | Bibliotheek Valkenburg

Kosten: Leden €2, Niet-leden € 4

Deze lezing van Jef Boosten gaat over de bijzondere geschiedenis van dit imposante gebouw aan de Kloosterweg in Valkenburg, vanaf de bouw door de jezuïeten in 1893-94 tot heden. Veel instanties en de daarbij behorende bewoners hebben in de loop van de jaren van dit gebouw gebruik gemaakt met allemaal hun eigen interessante geschiedenis.

Dit waren na de Jezuïeten, de SS Reichsschule voor jongens, het 91e Evacuation Hospital van de Amerikaanse bevrijders, opvang voor repatrianten, interneringskamp voor politieke delinquenten, zusters Franciscanessen van de H. Jozef en de stichting SABO van de Maharishi Yogi. In 2001 was een grote brand in de linkervleugel van het gebouw. Er waren vele jaren van leegstand en weinig tot geen onderhoud met alle gevolgen van dien.

Jef Boosten heeft na meer dan 20 jaren acquisitie een boek geschreven over deze historie. Het boek is vervaardigd met een hardcover, het omvat 175 pagina’s tekst en is voorzien van veel (historische) foto’s. Tijdens de pauze is het boek verkrijgbaar voor € 24,95.

Aanmelden gewenst via info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. Ignatiuscollege Valkenburg.