Lezing Bert Wagendorp

19 oktober 2017, van 20:00 tot 22:00 | Bibliotheek Valkenburg

Kosten: €5,00, bibliotheekleden €3,00

Foto Jelmer de Haas

Bert Wagendorp geeft een lezing over zijn nieuwste boek 'Masser Brock'.

Over Masser Brock

Je bent een soort goochelaar Masser, zo eentje die na wat magische bewegingen iets uit de hoge hoed tovert waarvan iedereen zegt: hé, de waarheid! Schitterend gedaan, benieuwd wat er nog meer in de hoge hoed zit, een konijn of misschien nóg een waarheid!

Masser Brock is columnist voor De Nieuwe Tijd, de grootste kwaliteitskrant van het land. Ooit was hij overtuigd van het belang van de journalistiek en een idealist maar twijfel sluipt binnen als in een ver buitenland vier Nederlandse soldaten onder merkwaardige omstandigheden sneuvelen. Zijn zuster is de spindoctor van de premier en terwijl Masser de ene waarheid probeert te ontrafelen, creëert zij een heel andere. Ondertussen blijkt zijn krant geïnfiltreerd door de geheime dienst en ruikt het in het vissersdorp niet naar vis maar naar cocaïne.

In de nieuwe roman van Bert Wagendorp vormen feiten, meningen en belangen een onontwarbare kluwen die iedereen op zijn eigen manier wil bezweren.