Lezing Adriaan van Dis in Bibliotheek Valkenburg

21 november 2019, van 19:30 tot 21:30 | Bibliotheek Valkenburg

Kosten: € 5,- (bibliotheekpashouders € 2,50) incl. drankje

Adriaan van Dis, een van Nederlands meest gelezen en gelauwerde schrijvers, is te gast in Bibliotheek Valkenburg.

Daar waar Van Dis doorgaans zijn hand niet omdraait voor een deftige toespraak bij een chique gezelschap of een graag geziene gast is bij DWDD, is de auteur zeker niet te ijdel om zijn opwachting te maken bij een ‘kleiner’ publiek in de provincie. Zo ook dus in Valkenburg, waar de succesvolle Van Dis flamboyant zal vertellen over zijn oeuvre en in het bijzonder over zijn laatste werken. En uiteraard zoekt de spreker de interactie met de zaal, graag bereid om vragen te beantwoorden en anekdotes op te dissen.

Adriaan van Dis debuteerde in 1983 met Nathan Sid en in bijna vier decennia publiceerde hij honderden werken waaronder vele romans en verhalen, maar ook documentaires, toneelstukken en poëzie. Dat leverde hem diverse literaire prijzen op, waaronder de Gouden Uil voor Indische Duinen, de Libris Literatuurprijs voor Ik kom terug en in 2015 de Constant Huygens-prijs voor zijn complete oeuvre.

De entree kost € 5,- (bibliotheekpashouders € 2,50). Aanmelden is gewenst via info@heuvellandbibliotheken.nl ovv Van Dis.

Adriaan van Dis in onze collectie