Lezing ‘zelfeuthanasie bij voltooid leven’

13 januari 2018, van 12:30 tot 14:00 | Bibliotheek Valkenburg

Doeke Krikke uit Valkenburg, oud-leraar en auteur van diverse boeken en publicaties, geeft een lezing over ‘zelfeuthanasie bij voltooid leven’.

Krikke is, zoals hijzelf zegt, ‘ervaringsconsulent euthanasie tegen wil en dank’. Hij doelt daarmee op de zelfeuthanasie van zijn vrouw, een levenseinde dat hij van zeer nabij en vol begrip meemaakte. In zijn lezing wil Krikke de luisteraar meenemen in het proces dat voorafging aan het overlijden van zijn vrouw. Van de eerste gedachten aan zelfeuthanasie, de voorbereiding op het afscheid, het informeren van familie, vrienden en bekenden, tot het afscheidsmoment zelf en het begrip voor de gevoelens en de nazorg voor de achterblijvers.

Tijdens deze emotionele lezing wil Doeke Krikke zeker ook het belang van vooraf-begeleiding door een arts en eventueel een psycholoog benadrukken.

Aanmelden via valkenburg@heuvellandbibliotheken.nl of telefonisch: (043)6012063.