Leesclub Bibliotheek Margraten bespreekt De vreemdelinge van Claudia Durastanti

9 december 2021, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Margraten

Ons uitgangspunt is leesplezier: samen genieten van mooie taal, een intrigerend en gelaagd verhaal. Ieder boek voert ons binnen in een unieke wereld, reikt zijn eigen thema’s aan, uitwisseling leidt naar nieuwe inzichten en verdiept onze leeservaring en ons leesplezier. We lezen recente boeken uit de Nederlandse literatuur en wereldliteratuur in diverse genres en thema’s. De leesclub wordt geleid door Maria Kleijnen, cultuurwetenschapper en ervaren leesclubleider. Van harte welkom om mee te lezen.

Deze keer wordt het boek De vreemdelinge van Claudia Durastani:
Claudia is van Italiaans-Amerikaanse afkomst en groeit op in New York. Haar ouders zijn doof en als jong meisje ziet Claudia hun moeilijkheden al. Op haar zesde verhuist ze met haar moeder naar Zuid-Italië, maar de zomervakanties brengt ze door bij haar vader in Amerika. Zo staat haar leven van jongs af aan in het teken van migratie en integratie. Ze voelt zich zowel overal thuis als een voortdurende buitenstaander. Het verhaal – en leven van de auteur – is een zoektocht naar identiteit. Haar pogingen om orde in de chaos van het leven te scheppen zijn zeer herkenbaar.

Voor meer informatie neem contact op met bibliotheek Margraten 043 4589151 of mail naar info@heuvellandbibliotheken.nl.

Bekijk het boek in onze catalogus