Leesclub Bibliotheek Margraten bespreekt De familie Wachtman van Christiaan Alberdingk Thijm

11 november 2021, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Margraten

Ons uitgangspunt is leesplezier: samen genieten van mooie taal, een intrigerend en gelaagd verhaal. Ieder boek voert ons binnen in een unieke wereld, reikt zijn eigen thema’s aan, uitwisseling leidt naar nieuwe inzichten en verdiept onze leeservaring en ons leesplezier. We lezen recente boeken uit de Nederlandse literatuur en wereldliteratuur in diverse genres en thema’s. De leesclub wordt geleid door Maria Kleijnen, cultuurwetenschapper en ervaren leesclubleider. Van harte welkom om mee te lezen.

Deze keer wordt het boek De familie Wachtman van Christiaan A. Thijm besproken:
Philip Wachtman is verbonden aan de Amsterdamse rechtenfaculteit, met als specialiteit de privacywet rondom spermadonoren. Bovendien is hij stiekem een anonieme spermadonor bij een zaadbank. Zijn vriendin Freya probeert wanhopig om zwanger van hem te worden, maar Philip weigert een vruchtbaarheidstest te ondergaan. Zijn leven wordt extra gecompliceerd als een studente hem om begeleiding bij het schrijven van haar scriptie vraagt. Daarnaast beweert ze ook nog eens zijn dochter te zijn – of is ze misschien slechts één van zijn vele kinderen? En dan dreigt zijn recht op anonimiteit ook nog te vervallen. Langzaam sluit het net zich rond Wachtman.

Voor meer informatie neem contact op met bibliotheek Margraten 043 4589151 of mail naar info@heuvellandbibliotheken.nl.

Bekijk het boek in onze catalogus