Gebaren-voorleesworkshop

10 juni 2020, van 10:45 tot 11:45 | Bibliotheek Margraten

Voor kinderen van 2 en 3 jaar en hun ouders/verzorgers. De titel van het boekje is ‘We hebben er een geitje bij’.

In “We hebben er een geitje bij!” is op de kinderboerderij een nieuwe bewoner geboren. Voor Mik het babygeitje heeft gevonden, gaat hij langs alle andere kinderboerderijdieren, die elk op hun eigen manier uiting geven aan hun blijdschap over de geboorte van het nieuwe geitje.
Kom woensdag 10 juni samen met je papa, mama, oma of opa luisteren en kijken naar het leuke verhaal ‘We hebben er een geitje bij’.

Luisteren spreekt voor zich bij voorlezen, maar kijken….??? Ja dat kan, want deze voorleesworkshop wordt ondersteund met gebaren. Waarom lezen ondersteunen met gebaren? Gebaren maken verhaaltjes en liedjes nog leuker voor jonge kinderen. Kinderen horen niet alleen taal maar kunnen ook iets zien en dat maakt het verhaal nog spannender, levendiger en grappiger.

Daarnaast kunnen gebaren een positieve bijdrage leveren aan de spraak-taalontwikkeling van een peuter. Hierover vertelt Esther Sluijsmans, logopediste en babycoach van Babycoaching Esther, tijdens deze speciale voorleesworkshop meer over.

Er kunnen zich maximaal 9 peuters tussen 2 tot 3 jaar aanmelden, dus wees er snel bij. Aanmelden kan info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. gebaren-voorleesworkshop Margraten of 043 4589151.