Francine Oomen stroomt over, een luchtige kijk op de overgang

16 november 2018, van 20:00 tot 21:30 | Bibliotheek Margraten

Meer dan 100 kinderboeken schreef Francine Oomen (58) en met succes; met duizenden gingen de door haarzelf geïllustreerde (want afgestudeerd industrieel vormgever) boeken van de uitgever naar de grijpgrage handjes van veelal jong grut, dat het ene na het andere verslond als een zoet broodje. Geen misselijke thema’s nochtans die zij aansneed voor haar jonge publiek; van scheiden (van de ouders, dus) tot puberteit en misbruik.

Totdat de machine stokte, een jaar of zes geleden, en Oomen niet snapte waarom de motor was vastgelopen. Toen ze ontdekte dat het ‘de overgang’ was, leverde dit behalve het inzicht voor een pauze ook de stof voor een nieuw boek op: ‘Oomen stroomt over’.

Op vrijdag 16 november vanaf 20.00 uur deelt Oomen haar opgedane kennis over en ervaringen mét het thema waar elke vrouw bij het bereiken van de ‘middelbare’ leeftijd in meerdere of mindere mate tegenop loopt: de overgang. Soms kan Oomen er over lachen, geeft ze een leukere kijk op de overgang, maar af en toe haalt ze ook snoeihard uit naar de medische wereld.

De lezing van Oomen is een must voor iedere vrouw die graag eens een andere of grappige kant van de overgang wil zien en horen. Een drankje staat klaar, waaier graag zelf meenemen. Mannen zijn natuurlijk ook zéér welkom, aangezien zij met hun vrouw (mee)leven.

De lezing is gratis, wel even aanmelden: info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v margraten/oomen of telefoon 043 4589151.

Meer over Oomen stroomt over