GEANNULEERD Expositie Patrick Voncken

29 oktober 2020 t/m 31 december 2020 | Bibliotheek Berg en Terblijt

Het thema van zijn werk is vaak dichtbij. Hij woont namelijk in een landschap, dat door fruitteelt gekleurd wordt. Een landschap dat steeds verandert.

Hoogstambomen en lange ladders verdwijnen en komen weer terug. De rijen laagstamboompjes lijken steeds meer te wijken. Soms verschijnen er weer dieren onder fruitbomen. Ook de natuur zelf laat verandering zien, ieder seizoen, zoals de klaprozen in zijn eigen tuin.

Op papier iets behouden, wat zal veranderen. Zijn stijl is niet fotografisch, maar een zoektocht naar bezieling in kleur en textuur van pastelkrijt, aquarel en olieverf in zijn eigen handen.

Na zijn opleiding Leraar Tekenen, besloot hij wat anders te gaan doen. Tekenen en schilderen is wel altijd een grote passie gebleven. In 2005 exposeerde hij in de Appelgaard in Margraten. In 2015 en 2017 exposeerde hij in de Kunstcarrousel van de Gemeente Eijsden – Margraten.

Heeft u ook een passie voor tekenen, schilderen en kunstgeschiedenis? Patrick Voncken geeft ook graag les, privé of in een kleine groep. Neem gerust vrijblijvend contact met hem op: 06 57969505 of ptgvoncken@gmail.com