Expositie Marleen Huijnen-Kleijnen

15 augustus 2022 t/m 30 oktober 2022 | Bibliotheek Margraten

Tekenen en schilderen leerde ik vooral door het te doen. Tijdens het wandelen maak ik foto’s van bomen, tijdens het koken foto’s van groenten. De kleuren, vormen, texturen, de lichtinval inspireren mij om te schilderen. Het liefst schilder ik mensen, realistische portretten.

Van de eerste lijn op het doek tot de laatste streek met mijn penseel is een hele zoektocht en elke keer weer een uitdaging waar ik veel plezier aan beleef. Ik begin met een schets in potlood, soms eerst op papier, meestal meteen op het doek. Daarna volgt een eerste opzet in acrylverf en vervolgens werk ik steeds gedetailleerder met acryl- of olieverf.

Website Marleen Huijnen-Kleijnen