Expositie Mariëlle Blom

8 augustus 2020 t/m 31 oktober 2020 | Bibliotheek Eijsden

Mariëlle Blom is geboren in Vilt en woont inmiddels meer dan 35 jaar in Valkenburg. Ze heeft twee zonen Niels en Vincent. Als kind tekende ze al graag en dacht toen al om er later iets mee te doen. In 2005 ging ze schilderles volgen bij Jo van den Brand en toen was haar passie voor het realisme geboren.

Daarna heeft ze nog les gevolgd bij Ton Hermes in Margraten voornamelijk portret.

Mariëlle Blom schildert het liefst met olieverf op paneel of doek. Haar stijl is realistisch en schildert graag portretten en bloemen. Schilderen is voor haar een kunstvorm waarin ze zich helemaal kan verliezen. Ze “duikt” als het ware in een schilderij en kan er dan uren aan werken. Afgelopen jaren heeft ze mooie opdrachten mogen maken met name portretten.

Omdat ze ook een fervente carnavalsvierder is bij de carnavalsgroep VVV-Valkenburgse Vastelaoves Vrung waar ze ook het schilderwerk en de schmink verzorgt, heeft ze in 2019 de Valkenburgse vastelaovesposter mogen maken.