Expositie Kunstkring Henri Jonas

25 november 2022 t/m 3 maart 2023 | Bibliotheek Valkenburg

Nieuwe tentoonstelling van drie leden van Kunstkring Henri Jonas in de bibliotheek van Valkenburg. De tentoonstelling toont gevarieerd werk zoals schilderijen in allerlei technieken en objecten in keramiek en staal.

Lily Kickken

De diverse soorten klei, glazuur en engobe inspireren Lily tot het maken van fantasievogels, schalen en vrouwenfiguren. Zij werkt in diverse boetseertechnieken, waardoor haar werkstukken uitgroeien tot een uitdagend en boeiend geheel.

Hen Vermeiren

Vanaf 1994 autodidact professioneel kunstenaar. In deze tentoonstelling laat Hen kleurrijke schilderijen en stalen beelden zien. Andere activiteiten zijn: design in houten meubelen en sculpturen. Het ontwerpen van Sociale Sofa's in mozaïek. Het bewerken van digitale fotografie.

Sjef Kieboom

Recente schilderijen van Sjef Kieboom, in warme, zachte en soms harde tinten, variërend van figuratief tot in de meeste gevallen abstract. In het creatieve proces, wordt acrylverf in ‘expert’ kwaliteit gebruikt, in meerdere lagen opgezet en vindt hij altijd wel een manier om de vorm op het doek te krijgen. Na een acht jarige opleiding aan de kunstacademie zoekt hij steeds de juiste vorm en kleurcompositie.