Expositie Ana Udiyanti

4 oktober 2021 t/m 31 december 2021 | Bibliotheek Valkenburg

Door creatief bezig te zijn, maak ik het onzichtbare zichtbaar en vertaal ik de gevoelswereld en unieke toon in een vorm waar mijn passie ligt. Werken met kleuren is voor mij heel helend en belangrijk. Waar woorden hun weg niet vinden, spreken kleuren de taal van mijn innerlijke. Ik werk heel intuïtief en ieder werk is uniek.

Net zoals ik en de wereld rondom mij, zijn mijn werken steeds in ontwikkeling. Ik wil graag andere mensen inspireren en zodoende uitnodigen om de creatieve vermogen die iedereen in zich heeft aan te spreken. Creativiteit is de uitdrukking van het bijzondere en unieke dat in iedere mens aanwezig is. Door op een creatieve manier in het leven te staan kan je niet alleen jezelf en anderen een plezier doen, maar voel je je ook beter in je vel. Je kunt je persoonlijkheid en gevoelens tot uitdrukking brengen en bemerk je het evenwicht tussen lichaam, geest en ziel. Creativiteit en voorstellingsvermogen gaan hand in hand. Als je er durf te staan dan voel je je beresterk. Ik ben werkzaam in de zorg en moeder van 3 kinderen. Het schilderen is de tegenhanger van het drukke leven die ik heb.

Ik werk met acrylverf en was (Encoustic Arts). Met deze basismaterialen gebruik ik verschillende technieken en materialen. Ik schilder graag abstract. Zo veel mogelijkheden bieden acrylverf en was. Was of Encoustic Arts betekent ‘De kunst van het Inbranden’ deze techniek werd al voor onze jaartelling gebruikt
Je kunt jouw emoties in een encaustic art werkstuk verwerken, daarnaast kun je door met kleuren te werken een healing creëren. Het mooie van Encaustic art is dat je niet perse creatief aangelegd hoeft te zijn. Echt iedereen kan Encaustic art leren en het resultaat is keer op keer weer verrassend, deze techniek biedt ook nieuwe creativiteit. De mogelijkheden zijn eindeloos, doordat men op verschillende soorten ondergronden kan "schilderen", zoals canvas, niet-absorberend karton, steen, hout, glas, verschillende soorten stof enzovoort.

Voor meer informatie kunt u mij bereiken op telnr. 0634859149 of mailen naar gaia.ana8@gmail.com