Expositie 'Kunst boven de Bieb'

3 maart 2023 t/m 25 mei 2023 | Bibliotheek Valkenburg

Kunstkring Henri Jonas exposeert op de eerste etage van Bibliotheek Valkenburg met wisselende tentoonstellingen. Van 3 maart tot 25 mei 2023 zijn schilderijen te zien in allerlei technieken en stijlen.

Saskia Roelofsen (1969)

Als zelfstandig ondernemer kreeg zij tijdens de corona periode de kans om haar aanleg in de kunsten verder te ontwikkelen. Met mixed media en diverse technieken maakt zij voornamelijk abstracte schilderijen. Vaak kleurrijk en in groot formaat op linnen doek. Diverse schilderijen zijn overgoten met epoxyhars, wat een glasachtig, strak effect geeft.

Lid kunstkring sinds 2022.

Jan van Loo (1941)

Na 27 jaar vrachtwagenchauffeur te zijn geweest, volgde hij een opleiding tot bouwkundig tekenaar in 1963. Later heeft hij zich bekwaamd in het aquarelleren en het maken van pentekeningen. Ook volgde hij schilderlessen bij o.a. Ton Hermes. Zijn liefde gaat uit naar de natuur, vooral naar vogels, maar het liefst naar roofvogels. Met acrylverf probeert hij die te vangen op klein formaat doeken.

Lid kunstkring sinds 2022.