Kindercollege 'Dinosaurussen wie kent ze niet'

30 september 2020, van 15:30 tot 17:00 | Bibliotheek Margraten

Nieuwsgierige kinderen opgelet! Tijdens dit Kindercollege kom jij alles te weten over dinosaurussen. Meld je dus snel aan.

Niemand heeft ze ooit in levende lijve gezien en toch kan iedereen wel een dinosaurussoort te noemen. Ze blijven ons fascineren en dat begint al op hele jonge leeftijd. Zou dat niet te maken hebben met een beetje commercie? Niet erg, want wat kunnen we ontzettend veel leren over deze groep die zo’n 230 miljoen jaar geleden op het toneel verscheen.

We starten met een leerzame lezing. Niet alleen de imposante dinosaurussen komen voorbij maar kijken ook naar zijn sporen, de eigenschappen, de groepsindeling, de benaming etc. En, waarom zijn ze uitgestorven en waardoor is dit veroorzaakt? Kunnen we nog iets terugzien op aarde van dat Grote Uitsterven? Ja zeker! De zgn. KPt- grens.

Na de lezing gaan we aan de slag met diverse dinosaurus opdrachten.

Zit je in groep 5, 6,7 of 8 en enthousiast geworden kom dan naar een van de Heuvellandbibliotheken.

Wel even aanmelden via info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. dinosaurussen / Margraten.

Boeken over dinosaurussen