Diapresentatie Zinkwinning in de regio en de flora en fauna van de zinkwinningsgebieden

24 oktober 2019, van 19:00 tot 21:00 | Bibliotheek Vaals

Kosten: Kosten €4 en € 2 voor bibliotheekleden

Deze lezing van Jef Boosten gaat over de interessante geschiedenis van de zinkwinning in het Belgische Geuldal. Het ontstaan en ondergang van Neutraal Moresnet.

De geschiedenis van dit gebied is nauw verbonden met de zinkwinning. Het voorkomen van zink- en loodertsen maakte dat deze omgeving fel begeert was bij diverse machthebbers. De zinkwinning en verwerking is dan ook van groot belang geweest voor deze omgeving.

In deze zinkwinningsgebieden is een bijzondere flora en fauna ontstaan en in een groot deel van de lezing is hier aandacht voor.

Aanmelden via: info@heuvellandbibliotheken.nl o.v.v. Vaals.