GEANNULEERD Bijeenkomst Leesclub Bibliotheek Margraten

15 april 2021, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Margraten

De leesclub leest en bespreekt de tweede donderdagmiddag van de maand een recent boek!

Samen boeken bespreken inspireert en levert een diepere leeservaring op. Boeken helpen ons onszelf en de wereld beter te begrijpen. De leesclub wordt verzorgd door Maria Kleijnen. Deelname is gratis. Van harte welkom om mee te lezen. Deze keer wordt het boek Actrice van Anne Enright besproken.

Actrice van Anne Enright

Na een wat moeizaam verlopen interview probeert een ervaren auteur zelf een boek te schrijven over haar overleden moeder, de beroemde Ierse actrice Katherine O’Dell. Haar uitgangspunt is de vraag of een actrice zichzelf is, of een rol speelt. Enkele jaren voor haar overlijden wordt Katherine waanzinnig en schiet haar producer in zijn voet met een geladen toneelpistool, waarna ze opgenomen wordt in een inrichting. Norah, de dochter en auteur, beschrijft in een terugblik het schrijfproces van de biografie. Ze beseft niet te weten wie haar vader is, en gaat op onderzoek uit.

Bekijk het boek in onze catalogus

Voor meer informatie neem contact op met bibliotheek Margraten 043 4589151 of mail naar info@heuvellandbibliotheken.nl.