GEANNULEERD Bijeenkomst Leesclub Bibliotheek Margraten

14 januari 2021, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Margraten

De leesclub leest en bespreekt de tweede donderdagmiddag van de maand een recent boek!

Samen boeken bespreken inspireert en levert een diepere leeservaring op. Boeken helpen ons onszelf en de wereld beter te begrijpen. De leesclub wordt verzorgd door Maria Kleijnen. Deelname is gratis. Van harte welkom om mee te lezen. Deze keer wordt het boek De paradox van geluk van Aminatta Forna besproken.

De paradox van geluk van Aminatta Forna

In “De paradox van geluk” staat het hedendaagse Londen centraal in een samenspel van mens en dier. De Ghanees Attila werkt als psychiater in oorlogsgebieden en komt na de dood van zijn vrouw naar Londen voor een conferentie en om vrienden en verwanten op te zoeken. De Amerikaanse biologe Jane heeft man en kind verlaten om onderzoek te doen naar de vossenpopulatie in de stad. Straatvegers en andere nachtwerkers laten haar weten als er ergens een vos is gesignaleerd. Tijdens het joggen loopt ze Attila omver, die op zoek is naar zijn tienjarig neefje dat verdwenen is. Jane zet de straatvegers en nachtwerkers, die voornamelijk uit Afrikanen en Oost-Europanen bestaan, in om de jongen op te sporen. Deze ‘onzichtbaren’ hebben veelal een zwaar leven, doch ervaren de nieuwe saamhorigheid als geluk. Evenals de vossen (en de parkieten) in de stad zijn zij ‘survivors’. In verschillende flashbacks, verteld in een beeldende en gedetailleerde verteltrant, krijgt de lezer een beeld van het verleden van de personages. Een complexe maar ontroerende en hoopvolle roman.

Bekijk het boek in onze catalogus

Voor meer informatie neem contact op met bibliotheek Margraten 043 4589151 of mail naar info@heuvellandbibliotheken.nl.

Overige bijeenkomsten van de Leesclub Margraten

11 februari 2021, van 15:00 tot 17:00
Deze keer wordt het boek De onbevlekte van Erwin Mortier besproken.

11 maart 2021, van 15:00 tot 17:00
Deze keer wordt het boek Mathilde van Leïla Slimani besproken.

15 april 2021, van 15:00 tot 17:00
Deze keer wordt het boek Actrice van Anne Enright besproken.