GEANNULEERD Bijeenkomst Leesclub Bibliotheek Margraten

11 maart 2021, van 15:00 tot 17:00 | Bibliotheek Margraten

De leesclub leest en bespreekt de tweede donderdagmiddag van de maand een recent boek!

Samen boeken bespreken inspireert en levert een diepere leeservaring op. Boeken helpen ons onszelf en de wereld beter te begrijpen. De leesclub wordt verzorgd door Maria Kleijnen. Deelname is gratis. Van harte welkom om mee te lezen. Deze keer wordt het boek Mathilde van Leïla Slimani besproken.

Mathilde van Leila Shimani

Verliefd, naïef, een tikkeltje verwend en verwachtingsvol volgt de jonge Franse Mathilde haar Marokkaanse man in 1946 naar Marokko om daar zijn droom waar te maken: een bloeiend landbouwbedrijf op de verafgelegen grond van zijn familie. In deze nadagen van het kolonialisme in een vreemd land waar de nationalistische sentimenten oplaaien, tegenslagen elkaar snel opvolgen en ze voortdurend met haar positie van Europese, christelijke vrouw in een gemengd huwelijk wordt geconfronteerd, zoekt Mathilde haar weg. Zwoegend, zingend, wanhopig, extatisch, boos, teleurgesteld en berustend buigt, rekt en verzet ze zich om voort te kunnen gaan.

Bekijk het boek in onze catalogus

Voor meer informatie neem contact op met bibliotheek Margraten 043 4589151 of mail naar info@heuvellandbibliotheken.nl.

Overige bijeenkomsten van de Leesclub Margraten

15 april 2021, van 15:00 tot 17:00
Deze keer wordt het boek Actrice van Anne Enright besproken.